Nem meglepő, hogy a Forbes magazin felmérése szerint a 2016/17-es szezonban Cristiano Ronaldo keresett a legjobban a sportolók között, 93 millió dolláros bevételével még a hírességek között - mint Beyoncé vagy J.K. Rowling - is az ötödik helyet szerezte meg. Ez a hatalmas összeg fizetéséből és reklámbevételeiből áll össze – olvasható a nemrég megjelent, A Real Madrid legendái című könyvben. Nem kell hozzá nagy hozzáértés, hogy megállapítsuk: egy ilyen sikeres év után minden bizonnyal a 93 millió dolláros bevételt is túl fogja szárnyalni.
Már Manchesterben hamar kiderült, hogy futballtudása mellett eladhatósága is kivételes, így multinacionális cégek sora kereste a kegyeit. Mire Madridba szerződött, a legnépszerűbb sportoló lett a világon, mezéből pár hónap alatt több mint egymillió darabot értékesítettek.
A közösségi média térhódításával Ronaldo előtt is újabb lehetőségek nyíltak. 2017 őszén már 122 millió rajongót számlált a Facebookon, miközben az Instagramon és a Twitteren is tízmilliók követik. Ezek az oldalak hatalmas hasznot jelentenek számára, ugyanis egy-egy bejegyzésével robbanásszerű eladást képes generálni az általa képviselt cégek termékeinél. A Herbalife ezért nem sajnál tőle négyszázezer dollárt egyetlen Instagram-posztért, és ezért kötött vele élethosszig tartó szerződést a Nike is - évi 24 millió euróért.
Ronaldo abban is különbözik a futballisták többségétől, hogy több száz milliós vagyonát nem kizárólag életszínvonala növelésére használja (persze ebben is élen jár ingatlanjaival, autóparkjával, magángépével és jachtjával), hanem különféle vállalkozásokba fekteti. Birodalma évről évre nő, CR7 néven futó projektjei egyre versenyképesebbek - legyen szó ruházati termékekről, cipőről, parfümről, óráról, edzőteremről vagy szállodákról.
A Ronaldo-brand dübörög, és Cristiano páratlan imidzsének köszönhetően szinte kiapadhatatlan aranybányának tűnik.