Ezért lesz csak 500 parkoló az új Puskás-stadionnál – lapszemle

A Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja Nonprofit Zrt. szerint nem feltétlenül rossz hír, hogy ennyi parkoló jut majd a 67 ezres stadionhoz, hiszen így elkerülhető a nagy sportrendezvényekkel járó környezetterhelés.
Nyikes Zoltán 2019. március 5., kedd 10:05
A Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja Nonprofit Zrt. szerint nem feltétlenül rossz hír, hogy ennyi parkoló jut majd a 67 ezres stadionhoz, hiszen így elkerülhető a nagy sportrendezvényekkel járó környezetterhelés.
Szerző: Nyikes Zoltán 2019. március 5., kedd 10:05

Mint ismert, az Európai Labdarúgó Szövetség (UEFA) úgy döntött, hogy a 2020-as Európa-bajnokságot tizenkét országban rendezi meg, az egyik helyszín pedig a budapesti Puskás Ferenc Stadion lesz, ahol három csoportmérkőzést és egy nyolcaddöntőt bonyolítanak le.

A Népszava úgy tudja, a fővárosi aréna úgy épül, hogy az autósok részére nem létesítenek több parkolóhelyet. A munkálatok előkészítése és felügyelete a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja Nonprofit Zrt. hatáskörébe tartozik. A KKBK két évvel ezelőtt így indokolta, miért nem épülnek külön parkolók?

„Az új Puskás Ferenc Stadion terveiben – a törvényi előírásoknak is megfelelve – több mint 500 parkoló szerepel. Az aréna városközponti elhelyezkedése, a kiváló tömegközlekedési adottságok lehetővé teszik, hogy a nagy rendezvényekre, mérkőzésekre érkező nézők közösségi közlekedéssel – metróval, busszal, vagy villamossal – közelítsék meg az arénát. Ezzel elkerülhető a nagy rendezvényekkel együtt járó közlekedési környezetterhelés, az aréna városközponti elhelyezkedése miatt ugyanis adott a lehetőség a környező úthálózatot túlságosan megterhelő gépkocsi-forgalom elkerülésére. A gépkocsi-parkolók kialakítását az előzetes tanulmányokban is elemezték, s ebből világosan látszott, hogy a stadiont környező közúti kapacitások korlátosak, emiatt nagy rendezvények esetén a közlekedési igények csak igen kis hányada elégíthető ki személygépkocsival. Vagyis: a stadion épületében vagy közvetlen környezetében épülő parkolóház, vagy parkolóhelyek feltöltése az odavezető utak kapacitás-korlátai miatt csak jelentős várakozási idővel történhetne meg. Így tehát a parkoló bővítése nem cél, ezért költségnövekedést sem fog okozni” – olvasható a népszava.hu oldalon.

Ha az esti Eb-mérkőzések után – de ez vonatkozik természetesen más sporteseményekre is – nem éjszakai menetrend szerint közlekednek a villamosok és a metrók, hanem másfél-két percenként követik egymást, akkor telt ház, 65 ezer néző esetén is megoldható a drukkerek elszállítása.

A korábbi negatív tapasztalatok alapján azonban jogos az aggodalom, hogy a közlekedési vállalat nagyobb energiát fordít majd az ellenőrök létszámának növelésére a nagyobb bevétel reményében, mint a járatok sűrítésére.

TOVÁBB: A teljes cikk itt olvasható!

Neked ajánljuk
Átigazolások
Diósgyőr
A sportigazgató az edzőkérdésről és új igazolásokról
Több, az átigazolásokat is érintő témáról beszélt Horváth Csenger, a DVTK közelmúltban kinevezett sportigazgatója.
Az MLSZ-nek is dolgozik
Bogdán Ádám
A korábbi magyar válogatott kapus, Bogdán Ádám november 1-jétől sportdiplomataként dolgozik az MLSZ-nek, ahol a fiatal játékosok támogatása a feladata. (Hungarian Football Xtra X)
Ferencváros
Középpályás Izraelből?
Izraelben azt írják, hogy a Fradi továbbra is figyelemmel követi Mahmoud Jabert, akit Kispesten is megfigyeltek az Izrael-Belgium NL-találkozó alatt.
Tovább az összes átigazoláshoz