Ezen az Európa-bajnokságon még egyetlen mérkőzést sem láttak annyian a tv-ben Németországban, mint a szerdai, német-magyar találkozót - számolt be róla a Kicker.
Átlagosan 23,894 millióan nézték az ARD-n Németország második találkozóját, ami új rekordot jelentett a 2024-es tornán. Az AGF Videoforschung adatai szerint a közszolgálati műsorszolgáltató 76,7 százalékos közönségarányt ért el ezzel, ami - írja a lap - lenyűgöző statisztika, különösen azért, mert a találkozót késő délután (és nem a főműsoridőben, 21.00-tól) játszották. (cikkünk lejjebb folytatódik)
A németek 2-0-s győzelmét ennél összességében persze jóval több szurkoló látta, mivel sokan közösen nézték a találkozót, Hamburgban, Berlinben, Lipcsében és Stuttgartban is több ezren gyűltek össze a szurkolói zónákban. Emellett az összecsapást a MagentaTV is közvetítette, és ezek az adatok sem számítottak bele a fenti számokba.
A jó kezdés tehát meghozhatta a németek kedvét a válogatotthoz. A torna nyitómeccsét, a német-skót meccset (5-1) - amelyet 21.00-tól rendeztek - összesen 22.49 millióan látták, ami akkor 69 százalékos közönségarányt jelentett.
Ezek a számok lényegesen jobbak a csalódást keltő katari világbajnoksághoz képest, és inkább a legutóbbi, 2021-es Eb-hez hasonlíthatóak, amikor Németország négy mérkőzésének mindegyike szintén 20 millió feletti nézettséget ért el, az Anglia elleni nyolcaddöntőt pedig 27,36 millióan.
A rekord azonban még messze van. Amikor Németország a 2014-es világbajnokság döntőjében legyőzte Argentínát, akkor 34,65 millió néző követte az eseményeket.
Összehasonlításképpen: szerdán az esti meccs, a skót válogatott Svájc elleni döntetlenje 11,381 millió, míg a 15.00-s Horvátország-Albánia (2-2) találkozó "csak" 3,42 millió nézőt vonzott.
Újabb nézettségi csúcs az M4 Sporton is
A szombat délutáni magyar-svájci labdarúgó Eb-mérkőzés nézettségi csúcsát is megdöntve a teljes piac legnézettebb műsora lett az M4 Sporton szerdán este közvetített Németország-Magyarország találkozó, amelynek második félidejét több mint másfél millióan nézték - közölte az MTVA Sajtó és Marketing Irodája csütörtökön az MTI-vel. Ismertetésük szerint a komoly téttel bíró stuttgarti találkozó jelentőségét a szerda esti nézettségi adatok is igazolják, a meccs a teljes népesség és a fiatalok körében is tarolt, és online is rekordot döntött. A mérkőzés nemcsak idén lett a közmédia és a teljes piac legnézettebb műsora, de ha a tavalyi műsorokat is vizsgáljuk, akkor sem talál legyőzőre - írták, hozzátéve, hogy 2022 óta nem volt ilyen magas az M4 Sport teljes napi közönségaránya a teljes népesség és a fiatalok körében sem, ugyanis előbbiben 16,9 százalék, míg utóbbiban, a 18-49 évesek körében, 18,8 százalék volt. Ez azt jelenti, hogy idén még egyetlen csatornának sem volt ekkora teljes napi közönségaránya, sem a teljes népesség körében sem a 18-49 éveseknél - tájékoztatott az MTVA.
A német győzelmet hozó mérkőzés nézettsége - csaknem 200 ezer fővel meghaladva a vasárnapi magyar szereplést - 1 millió 382 ezres volt, a második félidőt pedig több mint másfél millióan nézték. A mérkőzés legnézettebb percében, 19:36-kor, vagyis a második félidő hajrájában 1,6 millió néző szurkolt a magyar csapatnak. Ezekben az adatokban továbbra is csak a háztartások szerepelnek, az nem, hogy hányan követték szurkolói zónákban, óriáskivetítők előtt vagy vendéglátóipari egységekben a nemzeti tizenegy szereplését - hangsúlyozta a közlemény. A Németország-Magyarország mérkőzés idején a televíziót nézők 42,1 százaléka választotta az M4 Sportot a meccs idejében, a fiatalok körében még magasabb, 48,9 százalék ez az arány, míg a második félidőben a magyar háztartásokban tévéző fiatalok több mint fele az M4 Sportot nézte.
A 18-49 évesek körében 19.24-kor volt a legnagyobb a nézettség: ekkor 575 ezren szurkoltak egyidőben a nemzeti tizenegynek a háztartások képernyője előtt - ismertette az MTVA. Közölték, hogy a mérkőzés online is kiemelkedő nézettséget hozott: a mérés kezdete óta még nem rögzített a Gemius olyan magas látogatószámot egyetlen online élő sportközvetítés nézése esetében sem, mint szerda este az m4sport.hu oldalon. Átlagosan több mint háromszor annyian nézték online a mérkőzést, mint bármelyik korábbi találkozóját a 2024-es Eb-nek, a mérkőzés látogatottsága meghaladta a 234 ezer főt - írták.