Marc Bartra és Tyukász Péter együtt dolgoznak.

Pár éve még Újpesten játszott, most magyar válogatott játékosok és Messi korábbi csapattársának brandjét építi - interjú

Ma már egy profi labdarúgó számára nem elég a pályán teljesíteni – az online világban is meg kell állnia a helyét. Egy magyar fociból induló self-made man, Tyukász Péter pontosan ebben segít: Valenciából építi NB I-es és külföldi játékosok személyes márkáját, tartalmakat gyárt a közösségi oldalaikra. Egy hobbinak indult, mára viszont ismert magyar válogatott labdarúgók és egy korábbi Barcelona-játékos is az ügyfelei között található. De hogyan válhat egy újpesti futsaljátékos a digitális világ egyik meghatározó szereplőjévé? Ki volt az első játékos, aki megosztotta a munkáját és milyen tendencia figyelhető meg Magyarországon a labdarúgók közösségi médiás jelenlétét illetően? Erről beszélt Tyukász Péter a Csakfocinak adott interjújában.
Nyikes Zoltán 2025. március 1., szombat 9:26
Marc Bartra és Tyukász Péter együtt dolgoznak.
Ma már egy profi labdarúgó számára nem elég a pályán teljesíteni – az online világban is meg kell állnia a helyét. Egy magyar fociból induló self-made man, Tyukász Péter pontosan ebben segít: Valenciából építi NB I-es és külföldi játékosok személyes márkáját, tartalmakat gyárt a közösségi oldalaikra. Egy hobbinak indult, mára viszont ismert magyar válogatott labdarúgók és egy korábbi Barcelona-játékos is az ügyfelei között található. De hogyan válhat egy újpesti futsaljátékos a digitális világ egyik meghatározó szereplőjévé? Ki volt az első játékos, aki megosztotta a munkáját és milyen tendencia figyelhető meg Magyarországon a labdarúgók közösségi médiás jelenlétét illetően? Erről beszélt Tyukász Péter a Csakfocinak adott interjújában.
Szerző: Nyikes Zoltán 2025. március 1., szombat 9:26

Az MLSZ adatbankjából kiderül, hogy korábban a a Haladás és az Újpest futsalcsapatánál játszottál az NB I-ben, illetve utóbbinál utánpótlásedző és technikai vezető is voltál, most pedig a közösségi oldaladat tekintve látható, hogy számos NB I-es vagy külföldön játszó magyar játékos számára gyártasz tartalmakat. Hogyan kezdődött számodra ez az egész?

– Nagyjából három évvel ezelőtt kezdtem el ezzel foglalkozni, teljesen hobbiként, ekkor még nem is szerepelt a céljaim között, hogy ezt komolyabban, munkaként űzzem – kezdte a Csakfocinak adott interjúját Tyukász Péter, akinek a közösségi oldalán számos ismert játékosról található fotós és videós tartalom. – Mindig is figyelemmel követtem a közösségi médiában a klubok és a játékosok marketingtevékenységét, gondolok itt elsősorban arra, hogy hogyan mutatják be a mérkőzésekre való felkészülést, az utazást és minden pályán kívüli történést. Elsősorban külföldi játékosoknál volt tapasztalható, hogy folyamatosan posztolnak mérkőzés előtti tartalmakat, és én is ezen az úton indultam el, eleinte a találkozókat beharangozó képek, grafikák, dizájnok elkészítésével kezdtem el foglalkozni. Mindezt mindenféle képzettség nélkül, letöltöttem az iPademre néhány képszerkesztő programot és teljesen autodidakta módon tanultam meg használni ezeket, és így igyekeztem egyre kreatívabb tartalmakat gyártani.

Ki volt az első játékos, aki megosztotta ezeket a munkáidat?

– Eleinte még nem tettem ezeket közzé sehol, csupán az ismerőseimnek mutogattam, tőlük azonban rengeteg pozitív visszajelzést kaptam, ennek hatására pedig írtam néhány NB I-es és NB II-es játékosnak a közösségi médiában és megkértem őket, hogy posztolják ki az aktuális mérkőzésükről szóló tartalmaimat. Kiss Tamás volt az első játékos, aki megosztotta az egyik grafikámat, ő akkoriban éppen Hollandiában légióskodott.

"Akire az egyik legbüszkébb vagyok és egy nagyon komoly mérföldkövet jelentett, nem más, mint..."

Hogyan lehetne jelenleg pontosan megnevezni a munkakörödet?

– Nehéz lenne ezt kimondottan egy pozícióval összefoglalni. Ami a vizuális tartalmakat illeti, talán a grafikus, dizájner lenne a megfelelő szó, azonban jelenleg már olyan feladatokat is ellátok például Nikitscher Tamásnál, Botka Endrénél, vagy épp a világranglistán legelőrébb rangsorolt magyar teniszezőnél, Marozsán Fábiánnál, amik egy Social Media Managerre jellemzőek. Az említett sportolóknál tehát már jóval összetettebb feladataim vannak, de mellettük továbbra is kapcsolatban állok számos játékossal, például Hegyi Krisztiánnal, Kovács Dániellel, Gazdag Dániellel vagy épp Csoboth Kevinnel, akiknek heti 1-2 képet szerkesztek az aktuális meccseik előtt vagy után. Jelenleg még főként egyedül dolgozom ezeken a projekteken, de már egyre nehezebb tartani a tempót, néha egy-egy ismerősöm besegít.

Az újpesti Piscitelliről is készített összeállítást a Fradi ellen bemutatott védéseiről

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

@ty.petergraphic által megosztott bejegyzés

Kapcsolatban állsz nem magyar játékosokkal is?

– Igen, vannak külföldi labdarúgók is, akik számára gyártok tartalmakat. Köztük találhatóak olyan játékosok, akik korábban megfordultak Magyarországon, ekkor ismertem meg őket, de azok után is megmaradt a kapcsolat, hogy eligazoltak. Gondolok itt például Christian Gomisra, aki korábban a Honvédban és Mezőkövesdben is szerepelt, jelenleg pedig Thaiföldön játszik, de Alexandros Kyziridisnek (ex-DVSC) és Deybi Floresnek (ex-Fehérvár) is készítek grafikákat. Kiemelnék továbbá még egy játékost, akire az egyik legbüszkébb vagyok és egy nagyon komoly mérföldkövet jelentett, amikor elkezdtünk közösen dolgozni, ő nem más, mint Marc Bartra, aki jelenleg a Real Betisben játszik, korábban pedig éveken keresztül Messi, Xavi és Iniesta csapattársa volt a Barcelonában.

Hogyan kerültél vele kapcsolatba?

– Még amikor Újpesten játszott Enis Bardhi, nagyon jó viszonyt sikerült kialakítanom vele, ezt követően pedig gyakran találkoztunk Valenciában, mivel én itt élek, ő pedig az NB I-ből a Levantéhoz igazolt. Nagyon jó barátságot kötöttünk, ám ezt követően Bardhi a török Trabzonsporhoz szerződött, ott volt csapattársa egy évig Marc Bartra, így került képbe ő is.

Messi korábbi csapattársa, Marc Bartra is az ügyfelek között

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

@ty.petergraphic által megosztott bejegyzés

Hogyan néz ki vele a munkaviszonyod?

– Eleinte minimális volt a kommunikáció közöttünk, mára azonban már heti szinten többször is egyeztetünk az aktuális tartalmairól. A mérkőzés előtti és utáni posztjait készítem én jelenleg, a hétvégén például éppen Betis-Real Madrid rangadó lesz a bajnokságban, nemrég gyártottam le a képi és videós anyagokat hozzá. Személyesen is találkoztam már vele egyébként, az ősszel meghívott magához Sevillába, szerzett nekem meccsjegyet, utána pedig össze is futottunk váltani néhány szót, de amikor itt játszottak Valenciában, akkor is tudtunk beszélni 15-20 percet a szállodájukban, illetve tavasszal pedig szintén elutazok hozzá Sevillába.

"Éppen volt nemrégiben egy sajnálatos eset Nikitscher Tamással Spanyolországban"

Mi a célod rövid- és középtávon? Inkább a külföldi, minél nevesebb játékosok felé szeretnél nyitni?

– Nagyon nehezen engedek el egy olyan játékost, akivel már az évek során kialakult egy jó kapcsolat. Nyilván nem mindenkivel ápolok baráti viszonyt, de mégis kialakult velük egyfajta munkakapcsolat és nem teszek különbséget egy topligás és egy alacsonyabb osztályban játszó játékos között, ez az egyik fontos alapelvem. Céljaim között szerepel, hogy a hazai bajnokságok mellett külföldi ligák játékosaival is bővítsem ügyfélkörömet. Természetesen nem az a realitás, hogy például Vinícius Junior is az ügyfeleim között lesz, azon a szinten már egy jóval profibb csapat dolgozik a labdarúgókkal.

Említetted, hogy valakinél már Social Media manager-szintű feladataid is vannak. Mekkora felelősség van a válladon, hiszen láthatjuk, hogy egy-egy posztból újságcikkek is születhetnek már?

– Az ügyfeleimnél 90%-ban kizárólag a képi és videós megjelenésekért, Marozsán Fábiánnnál viszont már a szöveges tartalmakért is én felelek többnyire, ez hatalmas felelősség. Éppen volt nemrégiben egy sajnálatos eset Nikitscher Tamással Spanyolországban, amikor egy szurkolók által létrehozott, a játékosról elnevezett X-oldal okozott kellemetlenségeket, számos spanyol és magyar sajtóorgánum beszámolt egy olyan posztjáról, amit nem is Tamás írt ki, mert ő nem is rendelkezett X-oldallal addig. Sikerült végül tisztázni a helyzetet, de ebből is látszik, hogy fontos a profi kommunikáció az ismert labdarúgók esetében és minden posztra oda kell figyelni.

Így debütált Nikitscher a La Ligában

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

NB Football Agency Kft (@nbfootballagency) által megosztott bejegyzés

Mennyire fontos manapság, hogy egy játékosnak legyen közösségi oldala, ezáltal pedig elérése és személyes brandje?

– Az a határozott véleményem, hogy manapság a labdarúgóknak, legyen az topligás vagy NB I-es, kötelező, hogy legyen profin kezelt közösségi oldaluk. Például amikor Gazdag Dániel Amerikába igazolt, nem rendelkezett még X-fiókkal, márpedig ott az a legfontosabb felülete a kluboknak és játékosoknak, így őt is kötelezték arra, hogy hozzon létre egyet.

"Egy klub már feltérképezi a közösségi médiában a játékost"

Mi a tendencia Magyarországon ezzel kapcsolatban, mennyire veszik ezt komolyan az itteni játékosok?

– Az elmúlt években nagyon sokat javult a helyzet, de természetesen ez annak is köszönhető, hogy a világ is ebbe az irányba tart már egy ideje, azaz manapság már nehéz elképzelni valakit közösségi médiás jelenlét nélkül. Az persze már más kérdés, hogy ezeket az oldalaikat mennyire használják profin az itthoni játékosok, Európai viszonylatban még azért elég rosszul állunk ebben a tekintetben, kevesen ismerték még fel, hogy ebben mekkora potenciál van és milyen komoly jelentőséggel bír a személyes márkájukat és szurkolói elköteleződést illetően.

Gazdag számára is készített már tartalmakat

Hatással lehet például egy játékos átigazolására a közösségi médiás jelenléte?

– Összességében egy klub már feltérképezi a közösségi médiában a játékost, akár még az eléréseit, interakcióinak számát vagy a népszerűségét is megvizsgálhatja, de azért ott még nem tartunk, hogy ez komoly szempont legyen egy átigazolásnál, a teljesítmény és a pályán mutatott statisztikák még mindig a mérvadók. Jelenleg azért még főképp a saját márka építés szempontjából nagyon fontos egy játékosnak a közösségi média, egy újabb bevételi forrás lehet a számára, hiszen ezáltal is tud újabb szponzori megállapodásokat, együttműködéseket, kollaborációkat kötni, reklámfelületet biztosítani, továbbá a szurkolókkal szorosabb kapcsolatot kialakítani.

Ha egy játékos saját maga kezeli a közösségi oldalait, tudja jól működtetni?

– Nem magam mellett akarok kardoskodni, de azért ilyenre nem igazán látni példát. Mindenképpen muszáj egy idő után megbízni valakit arra egy játékosnak, hogy kezelje az ő szociális jelenlétét. Egy profi sportolónak a pályán kell bizonyítania és így is elég sok mindenre kell figyelniük nap mint nap a megfelelő felkészülés érdekében, és nem is feltétlenül vannak birtokában annak a tudásnak, hogy mik az aktuális trendek ezeken az oldalakon, milyen tartalmakat érdemes gyártani.

Ha csak egy közösségi oldalon kellene profin megjelennie egy játékosnak, melyiket emelnéd ki?

– Egyértelműen az Instagramot, az napjainkban a legnépszerűbb és a legnagyobb elérést hozó oldal, a második helyen a TikTok áll, a Facebook ebből a szempontból azért már kezd elavulni. Azt egyelőre még nehéz megmondani, meddig fog fennállni ez a helyzet, és mikor jöhet nagy fordulat, esetleg valamilyen új platform. Talán most az olvasható ki, hogy a Threads-nek sokkal nagyobb jelentősége lesz a következő időszakban, mint jelenleg, de abban szinte biztos vagyok, hogy az Instagram vezető szerepét még évekig nem fogja átvenni semmi.

Csoboth Kevin újpesti búcsúvideója is Tyukász munkáját dicséri

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Csobothkevinofficial (@csobothkevinofficial) által megosztott bejegyzés

Neked ajánljuk
Átigazolások
Légiósok
Kecskés hazatérne
Kecskés Ákos jelenleg a ciprusi AEL Limasszol játékosa, de az M4 Sportnak adott interjúban elárulta, hogy szívesen játszana újra az NB I-ben.
Légiósok
Varga Kevin szabad lett
Varga Kevin megegyezett a török másodosztályú Ankaragücüvel a másfél évig szóló szerződése felbontásáról, így szabadon igazolhatóvá vált.
Légiósok
Pénz biztosan lesz Kerkezre a nyáron
Hatalmas bevételeinek köszönhetően a Liverpool számára biztosan nem okozhat gondot a magyar balbekk szerződtetése - áll egy angliai elemző cikkben.
Tovább az összes átigazoláshoz