Szoboszlai Dominik Liverpoolba szerződését követően a Kreatív Online megvizsgálta az átigazolás és a hatalmas nemzetközi visszhang hatásait a magyar válogatott játékos közösségi média felületeire, a saját fejlesztésű, az influenszermarketing adatalapú elemzésére szolgáló eszközük segítségével. A cikk megjegyzi, hogy a Liverpool a bejelentés után 2 nappal már 18 Instagram-posztot szentelt a magyar játékosnak, aki az óriási felhajtás közepette szép „lassan” meg is duplázta követőinek számát. Összehasonlításképpen még a szintén idén nyáron érkező, újdonsült világbajnok, Alexis Mac Allister sajtóztatása is megállt 15 bejegyzésnél.
Az átigazolás előtt
Szoboszlai Dominik Instagram-követőtábora átigazolása előtt 512 653 főt számlált. Az átlagos kommentek száma egy poszt alatt 311, a like-ok száma pedig átlagosan 68 082 volt, 13,28 százalékos engagement rate mellett, továbbá a szoftver azt is megvizsgálta, hogy ekkor 81.92 százalék volt hitelesíthető személy a követők közül.
A középpályást többnyire (81,69 százalékban) 18-24 év közötti férfiak követték, akiknek többsége (46,32 százalék) természetesen magyar állampolgár, a második helyen olasz követők álltak 5,78 százalékkal, majd a németek és az osztrákok. A demográfiai adatok mellett megvizsgálták Szoboszlai fizetett együttműködéseit is és azt tapasztalták, hogy az átigazolási időszak előtt csak egy szponzorált tartalom (Nike) szerepel az Instagram-oldalán.
Az átigazolás után
Szoboszlai Dominik Instagram-követőtábora a Liverpoolba igazolása után mindössze két hét alatt megduplázódott, így jelenleg 1,2 millió követője van.
Az elemzésből jól látszódik az is, hogy a követőszámugrás már a pletyka, majd a tárgyalási szakaszban elkezdődött (+8 százalék júniusban). Az átlagos kommentek száma egy poszt alatt 2015-re emelkedett, míg a like-ok tekintetében a korábbi 68 082-es átlagból 303 658 lett. Nemcsak a játékos követőtábora, de ezzel egyenesen arányosan engagement rate-je is szinte megduplázódott, amely így most 32,15 százalékos. Kiemelték azt az elképesztő adatot is, hogy még az óriási követőszámbeli növekedés ellenére sem csorbult Szoboszlai követői hitelessége (82,11 százalékos). A követői demográfiában nem állt be jelentős változás, Dominik követőinek nagy részét továbbra is a „magyar szurkolók” adják, immáron 46,41 százalékkal. A második helyen maradtak az olaszok (6,16 százalék), a harmadikon pedig a németek (4,41 százalék). Megjelentek viszont az angolok, akik 3,2 százalékkal támogatják a hazájukba szerződő magyar klasszist.
Kimutatták, hogy a híres személyiségek közül Szoboszlai volt csapattársa Erling Braut Haaland is megtalálható a követői között, ahogyan már Neymar, Vinicius Jr., Jude Bellingham, Nkunku és Karim Adeyemi is. A cikk szerint ami igazán meglepő, hogy Dominik fizetett együttműködéseit nem befolyásolta a sztárcsapatba igazolás, a márkák - a posztok alapján leagalábbis - még nem csaptak le rá.