Ezért is gondoltunk arra, hogy a mai cikkünkben eloszlatjuk a fennálló prekoncepciókat, és bemutatjuk, hogy pontosan mire is kell számítania annak, aki ez iránt a szakma iránt érdeklődik, és szeretne megpályázni egy meghirdetett pozíciót a Szombathelyállás https://szombathelyallas.hu/allasok/kozgazdasag-bank-biztositas aloldalán.
Hogyan néz ki a biztosítási szakember egy átlagos napja?
Egy biztosítási szakember munkájának alapját leginkább az adminisztráció és a tervezés teszi ki. Ez lényegében annyit jelent, hogy átböngészi az emaileket, hogy milyen halaszthatatlan ügyeket kell intézni.
Ez alapján pedig megtervezi az ügyféllátogatásokat és a tárgyalásokat, amelyek során a piacképes, jelen idejű pénzügyi tudását felhasználva próbál segítséget nyújtani az embereknek, akikben azért van egy bizonyos fokú bizalmatlanság az alkuszokkal szemben. Korábban ugyanis valószínűleg összehozta a sors őket egy rossz értékesítővel, akinek csak az volt a célja, hogy rásózzon valakire valamit, és megtömje a zsebét.
Eközben pedig még a telefonja is folyamatosan csörög, ami miatt fontos, hogy többfelé tudjon figyelni, és képes legyen priorizálni a dolgokat.
Milyen egy jó biztosítási szakember?
Mivel ennél a munkakörnél folyamatosan interakcióba kell lépni az emberekkel, és bizalmi kapcsolatot kell velük építeni, így fontos a megfelelő kommunikációs készség és a meggyőző fellépés.
Továbbá az is kiemelt jelentőséggel bír, hogy a szakmailag kifogástalan sales-es tudását ne arra használja, hogy valakit rábeszéljen valamilyen biztosításra, hanem a megrendelő érdekeit tartsa szem előtt, és a megbeszélés közben figyeljen a másik félre.
Ennek köszönhetően lesz csak ugyanis elégedett hosszú távon az ügyfél, amellyel mindenki jól jár. Hiszen a jó tapasztalatok miatt ő majd ajánlani fogja az alkuszt másoknak is.
Végső tanácsok az újonc biztosítási alkuszoknak
Ahhoz, hogy sikeresek legyünk ebben a szakmában, szeretnünk kell beszélgetni az emberekkel, de nem csupán a munkáról, hanem általános dolgokról is. Csak így tudunk ugyanis bizalmi kapcsolatot építeni az ügyféllel, és megismerni az életét ahhoz, hogy megtalálhassuk számára a legideálisabb megoldást.
Emellett fontos még, hogy folyamatosan képezzük magukat, és tartsuk naprakészen a tudásunkat, amelyek megvalósításához számtalan szakmai és motivációs tréning áll a rendelkezésünkre.
Ezek a lehetőségek egyébként arra is lehetőséget biztosítanak, hogy közvetlen kapcsolatba lépjünk a szakmabeliekkel, akik később akár segíthetnek a karrierünk előremozdításában is.