Tudatosan kell felkészülni a kampányra
A karácsony minden vállalkozás számára kiemelt időszak. Alaposan meg kell tervezni az ilyenkor futtatott kampányokat, kedvezményeket. Az ügyfelek, vásárlók el is várják, hogy karácsony előtt a vállalkozások különböző akciókkal versenyezzenek a figyelemért (és persze a plusz bevételért). Ezért is kell nagy körültekintéssel kitalálni, hogy például milyen ajándékcsomagokat tervezünk összeállítani. A Zefi Reklámajándék karácsonyi termékek kategóriája ebben nagy segítséget jelent.
A cégek és a magánszemélyek esetében is sokan az utolsó pillanatra, december közepére hagyják az ajándékok beszerzését. Karácsony előtt ez már felér egy valódi sprintfutammal, sok termékből már csak az utolsó darabokra van esély. Az ajándékok beszerzése valójában inkább egy hosszabb maratonfutásra hasonlít. A táv elején érdemes elkezdeni a munkát, azaz már októberben megtervezni az ajándékokat, csomagokat. Amire pedig van lehetőségünk, rendeljük meg minél előbb. A december beköszöntével növelhetjük a tempót, ellenőrizhetjük, hogy valóban minden a helyén van. Ha alaposan, lépésről lépésre haladunk, nem fogunk hibákat véteni, kapkodni, és mindent sikerül beszerezni, amit elterveztünk.
A karácsonyi ajándékcsomagokhoz is úgy kell hozzáállni, mint a saját termékekhez, szolgáltatásokhoz. Ha rossz minőségű termékek kerülnek a csomagba, azzal ellenkező hatást is elérhetünk a promóciós során. Minden apróságnak hatalmas szerepe van.
Mennyire kell figyelni az egyéni igényekre?
Természetesen ez attól is függ, hogy mekkora közönséget célzunk meg, és mennyire részletes információval rendelkezünk. Ha minden egyes betévedő vásárlót meg akarunk lepni valamivel, érdemes nagy mennyiségben ugyanolyan csomagokat beszerezni. Ha megajándékozzuk a munkatársakat is, itt már fontos szerepe lehet az egyéni igények figyelembe vételének. Minél inkább az adott személynek szól az ajándékcsomag tartalma, annál nagyobb esély lesz elérni a promóciós célt.
Az is gyakori kérdés, hogy a kisebb vagy nagyobb csomaggal lehet jobb teljesítményt elérni. Nem feltétlenül a mennyiségre kell helyezni a hangsúlyt, hanem a tartalom minőségére. Olykor egy aprósággal is hatalmas hatást érhetünk el.
A tervezéssel fog a legtöbb idő elmenni
A beszerzés általában a leggyorsabb folyamat. Az időigényesebb lépések közé tartozik, hogy kitaláljuk, mit adunk ajándékba, illetve az, hogy mikor és hogyan adjuk át az ajándékokat. Munkatársak esetében tökéletes alkalom lehet egy év végi csapatépítő, meeting vagy kihelyezett karácsonyi összejövetel.