Ha elmegy a szervó
Elektromos kormánymű esetén a vezérlőegység meghibásodása eredményezheti ezt a hibajelenséget. A műszerfalon felvillan a szervólámpa, a kormány pedig benehezedik. A szervó hiányát okozhatja az elektrohidraulikus szivattyú hibája is, amiről az olajfolyás, valamint a furcsa hangok tanúskodhatnak. Elektromos kormányoszlop esetében vezérlőelektronikai hiba mellett kopás és törés is felléphet.
Hidraulikus kormányműveknél sokszor az olajfolyás vagy a vezérlőszelep meghibásodása tehető felelőssé. Bármilyen kormánymű is van az autóban, nem javasolt szervó nélküli kocsival tovább közlekedni, főleg nem hosszútávon. A kományzás sokkal nehezebb lesz, ami balesetveszélyt eredményezhet. Típustól és évjárattól függően a kormánymű javítása vagy cseréje egyaránt szóba jöhet.
Ha folyik az olaj
Amikor elhasználódnak a szimeringek, akkor elkezd szivárogni az olaj. A szimering elhasználódásához rend szerint a kormánymű fokozott igénybevétele vezet. Ha a kormánymű porvédő harangjai megsérülnek, vagy nem megfelelően kerülnek rögzítésre, akkor az szintén problémát okoz.
Ha elfolyik az olaj, akkor a szivattyú láthatja kárát, mert ilyenkor szárazon kell járnia. Fokozott óvatossággal érdemes elmenni a legközelebbi szervizig. A szakemberek a javítás alkalmával megköszörülik és polírozzák azt a fémfelületet, ami megkopik ilyenkor, továbbá cserélik a tömítéseket.
A kormánymű kopogása
Szintén gyakori hibajelenség, amit jellemzően a fogasléc fogainak vagy az orsó tengelyének kopása eredményez. Az is előfordulhat, hogy elkopott a csapágy vagy a támasztópersely. A porvédő kiszakadása szintén lehet ludas, mert ilyenkor a finoman üzemelő alkatrészek közé szennyeződés tud kerülni.
A jármű irányítása megnehezedik, mivel a szóban forgó alkatrészek kopni kezdenek. Nagyobb lehet a holtjáték, ami komoly veszélyeket tartogat, ezért mielőbb cserélni kell a kopott alkatrészeket. Amennyiben az adott kormánymű nem javítható, akkor cserekormányművel orvosolható a probléma.
Ha lógna a kormánymű
Amennyiben a támasztópersely vagy a csapágy elkopik, akkor bekövetkezhet a kormánymű lógása. Ilyen esetben a lehető leghamarabb kezdeni kell valamit a problémával, mert az autó irányíthatóságával hamar problémák adódhatnak. Olajfolyásra pedig bármelyik pillanatban számítani lehet.
A javítás során teljesen szét kell szerelni a kormányművet, ki kell cserélni azt a támasztóperselyt, ami a hibát előidézte, akár a csapágyat is. Egyúttal szimeringeket, valamint tömítőgyűrűket is kell cserélni, majd sort kell keríteni a tisztításra és a zsírozásra is.