A naprakész információk tárháza
Bár az ismert mondás szerint a “szó elszáll, az írás megmarad”, kutatások kimutatták, hogy az emberi emlékezet sokkal jobban képes megőrizni a hallott információkat, mint az olvasottakat. Ez a hallás utáni emlékezet teszi alkalmassá a rádiót arra, hogy az aktualitásokat eljuttassa a hallgatókhoz.
No meg persze ne feledkezzünk meg a zenéről sem, hiszen mégiscsak ez a rádió legfőbb vonzereje! A MyOnlineRadio weboldalán is számos csatorna közül lehet válogatni, melyek közül több is kifejezetten a zenére helyezi a hangsúlyt. Akit viszont inkább a hírek, kulturális műsorok vagy a talkshow-k érdekelnek, természetesen az is talál magának hallgatnivalót.
A rádióra elég csak a fülünkkel figyelni, így hallgatható autóvezetés, takarítás, sportolás, főzés közben, azaz olyan tevékenységek alatt, amikor az egyéb érzékszerveinkkel másra összpontosítunk.
Emiatt tökéletesen alkalmas az olyan aktuális és fontos információk átadására, mint például a legfrissebb közlekedési hírek, események, viszont kevésbé szerencsés sok számadatot vagy komolyabb hangvételű, tudományos értekezéseket közvetíteni ezen a csatornán.
Hogyan hirdetnek a rádióban?
A kereskedelmi adók a reklámbevételből tartják fenn magukat, így elengedhetetlen, hogy a hirdetések is megjelenjenek a műsorfolyamban. Ám mivel az audiovizuális eszközökkel ellentétben itt nincs lehetőség mozgókép közvetítésére, a hangüzenetnek kell figyelemfelkeltőnek és érdekesnek lennie.
A reklámszakma kreatív szakembereinek köszönhetően viszont a rádiókban is számos hirdetési formával találkozhatunk. Ezek bár némileg különböznek egymástól, ami viszont alapszabály, hogy a hallgatókat kötelező tájékoztatni róla, hogy éppen hirdetést hallanak.
A rádiós hirdetések fajtái
– Felolvasott reklám: a műsorvezető a műsor közben beolvassa a hirdetőtől kapott szöveget. Ennek az előnye, hogy a műsort nem szakítja meg zavaróan egy reklámblokk, hiszen továbbra is ugyanaz a személy beszél. Az embereket ráadásul kevésbé zavarják a hirdetések, ha egy általuk kedvelt rádiós személyiségtől hallják azokat.
– Szponzorált műsor: amikor a program elején vagy végén bemondják, hogy mely cég támogatásával készült. Előnye, hogy a hirdetés nem szakítja félbe a műsort, ám a szponzorról viszonylag kevés információ (többnyire csak a neve és a szlogenje) hangzik el.
– Szponzorált nyereményjáték: a szponzor valamilyen nyereményt ajánl fel, amit a rádióban kisorsolnak a játékban részt vevő hallgatók között. Ez előnyös módszer, hiszen a játék izgalma és a nyeremény öröme az emberek számára pozitív élmény lesz a hirdető céggel kapcsolatban.
– Rádióreklám: előre rögzített felvételek, melyek bizonyos időközönként bejátszásra kerülnek. Felépítését illetően lehet dialógus, narratív vagy reklámdal.