Aztán rövid időn belül el is tűnik java részük. Ennek főként az az oka, hogy nem fordítottak kellő figyelmet a brandépítésre. Nem tudtak így kitűnni a tömegből, nem lettek sikeresek. Ezért nagyon lényeges, hogy valami egyedit tudj letenni az asztalra. Hogy hogyan?
Saját magad is elindulhatsz ezen a nem túl egyszerű úton, de talán jobb, ha kérsz segítséget. A Prioris például támogathat abban, hogy egy erős és emlékezetes márkát építs fel.
Célközönség és vevőkapcsolatok
Az egyik első lépés, hogy meghatározd a célközönséged. Ez nem biztos, hogy éveken át ugyanaz lesz, tehát ha rebrandingelsz, akkor érdemes újra definiálni. Nézz a vevők szemüvegén keresztül! Sokat segíthet, ha nem rá akarod valamire beszélni a vásárlóidat, hanem buyer personákat hozol létre. Vagyis olyan tipikus személyeket határozol meg, akiket potenciális ügyélnek tekintesz. Próbáld megtalálni azt a kulcsgondolatot, hogy miért pont téged válasszanak.
Ha körülhatároltad a célközönséged, lépj kapcsolatba velük! Érezzék azt, hogy fontosak a céged számára. Kérd ki a véleményüket, indíts például Instagram szavazást! Különösen jól jöhet, ha új terméket dobnál a piacra. Ha megkérdezed a véleményüket, akkor érzik a bevonódást, és a márkád is sokkal személyesebb, hitelesebb lesz.
A storytelling ereje
Ha megvan, milyen szolgáltatással, árucikkel lépnél a piacra, építs köré egy történetet! A vásárlók imádni fogják. Mire gondolj?
- Mondd el például, hogy miért esett a választásod az adott termékre, hogyan találtad meg a piaci rést.
- Meséld el, milyen nehézségekkel kellett szembesülnöd, hogyan oldottad meg ezeket.
- Jó, ha sikerekről is kommunikálsz.
- Érdemes egyfajta tanulságot is megfogalmazni, ami mindenki számára hasznos lehet.
Ezáltal egy sokkal közvetlenebb kapcsolatot tudsz kiépíteni a vevőiddel. Az őszinte, hiteles, saját tartalmak mindig vonzóak.
Blogolás
Nem is gondolnád, milyen fontos szerepe lehet a blognak a márkaépítésben. Használhatod edukációs célzattal, hogy bővebb ki tudd fejteni a márkád előnyeit. Olyan érdekes és fontos információkat közölhetsz itt, amivel még inkább magadhoz tudod kötni a vásárlóidat. Lényeges, hogy akkor is értelmezhető legyen, ha nem hozzáértők olvassák. Egy szakzsargonnal teli blog maximum a szakmának lehet csak érdekes.
Ha a fentieket követed, akkor a vevők kötődni fognak a márkádhoz, és sokkal könnyebben tudsz majd feléjük értékesíteni. Tűnj ki a versenytársak közül, a siker érdekében alkalmazd a márkaépítési tippeket. Amennyiben még egy jó ügy, fontos esemény mellé is odaállsz, még több vásárlót tudsz majd megszólítani.