Ez nem más, mint a blogolás. Sokan csak legyintenek rá, pedig az eredmények önmagukért beszélnek. Csinálhatod Te magad is, de kérhetsz például Marketinges Erika és csapatától szövegírást.
Ők kulcsszó köré épített 3000 karakteres blogcikkeket éppúgy vállalnak, mint közösségi média tartalmakat. Érdemes kipróbálni, hiszen nagy terhet vesznek le vele a válladról! Vegyük most sorra, hogy a blogolással mégis milyen előnyökre tehetsz szert!
Élen a SEO-ban
Minden cégnél, aki jelen van az online térben, előbb-utóbb fókuszba kerül a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás. Ehhez pedig automatikusan hozzákapcsolódik a blogolás. Hiszen a friss, kulcsszavas tartalmakkal előrébb kerülhetünk a Google találati listáján.
Ez egy hosszú távú stratégia része, nem fog egyik pillanatról a másikra csodákat hozni. De pár hónap elteltével már látni fogod az eredményeket, és azt, hogy megérte a befektetett energiát.
Az e-mail marketinggel karöltve
A hírlevél elengedhetetlen akkor, ha szeretnénk ápolni a vevői kapcsolatokat, vagy új vásárlók bevonzása a cél. Ehhez is jól jön a blogolás, mert ki tudod küldeni a blogcikkeket a feliratkozóknak, ezáltal sokkal több információt tudsz feléjük közvetíteni. Persze nem akármilyen tartalmak kellenek, hanem szakmai tények olvasmányos, közérthető formában.
A bizalomépítés eszköze
Mivel szakmai tartalmakat fogsz gyártani a blogon, építeni tudod a céged szakértői imázsát, ezzel pedig a vásárlók bizalmát is növeled. Hiszen sokkal szívesebben vásárolunk onnan, ahol látjuk és tapasztaljuk a hozzáértést.
Azonban úgy kell átadnod az információkat, hogy azokat mindenki megértse. Ha teletűzdeled szakkifejezésekkel és a nyakatekert, többszörösen összetett mondatokkal a blogcikket, a kutya sem fogja elolvasni. Légy egyszerű, lényegretörő, de szakmai!
Új célközönségek meghódítása
Jó eséllyel olyan vásárlókat tudsz elérni a blogon keresztül, akiket eddig nem tudtál megszólítani. Ha szakmailag megbíznak benned, könnyen lehet az érdeklődőkből vevő.
Blog az FB-n és a hirdetések között
A blog jó eszköz arra, hogy tovább tudd osztani Facebookon. Vagyis ezáltal úgy multiplikálhatod a tartalmaidat oly módon, hogy nem kell új szövegeket írnod, de mégis változatos lesz a hírfolyamod. Sőt, akár még meg is hirdethetsz egy-egy blogbejegyzést, és növelheted vele az eléréseket.
Láthatod, mi mindenre jó a blogolás. Önmagában is hatékony, de össze is tudod kapcsolni más kommunikációs platformokkal, így növelve a weboldalad látogatottságát, és bővítve az érdeklődők, majd a vásárlók körét. Olyan ez kicsit, mint a sport: fokozatosan haladsz előre, majd ahogy jönnek az eredmények, egyre nagyobb lendülettel folytatod. Vágj bele, nincs vesztenivalód!