A SEO révén növelni lehet az áruház organikus, vagyis a keresőkből érkező forgalmát, ezáltal pedig több bevételre, profitra tehet szert, így belátható a fontossága. Helyes alkalmazása rengeteg befektetett munkát, naprakész ismereteket kíván, ezek hiányában célszerűbb lehet marketingügynökséget vagy szabadúszó szakembert alkalmazni.
Milyen területei vannak a SEO-nak?
Az online jelenlét ma már minden, az e-kereskedelemben piaci részesedést elérni kívánó vállalkozás számára kötelező. Színterei a webáruházak, amelyek többféle módon hívhatók életre: egyedi fejlesztéssel, valamelyik népszerű CMS rendszer segítségével, illetve talán a legkönnyebb, legkedvezőbb konstrukcióban, webáruház bérlés révén.
Kezdő vállalkozóknak a bérelhető webáruházak jelentik a legjobb megoldást, ugyanis ezek havidíjas rendszerben, kedvező áron bérelhetők, továbbá az előfizetési díj különféle funkciókat, integrációkat és marketingeszközöket is tartalmaz.
Egy weboldal optimalizálásához megfelelő technikai felépítésre, keresőbarát tartalmakra (on-site SEO), valamint külső, az oldalra mutató ún. backlinkekre van szükség (off-site SEO). Ezek megfelelő, együttes megléte biztosítja, hogy a weboldalak, webáruházak organikus találatok révén érdeklődőket, vásárlókat szerezzenek.
Miért fontos a találati listák élmezőnyéhez tartozni?
Ahhoz, hogy egy adott webáruházra rátaláljanak a potenciális vevők, megfelelő marketingstratégiára és eszközökre, technikai háttérre van szükség. A keresések alapján a keresőmotorok által összeállított találati listák élén szerepelni egyet jelent a nagy forgalommal.
Ez a kulcsszavakra optimalizált tartalom, az épített linkek, valamint a fizetett hirdetések révén, hozzáértő, kitartó munkával érhető el. Amíg a hirdetések futnak, és a beállítások alapján sikeresek, a forgalom növelhető, ám utána ugrásszerű visszaesés következhet be, ha nincs a keresésekre releváns, minőségi tartalom. Éppen ezért a rendszeres és a hirdetésekhez viszonyítva költséghatékony SEO kiemelten fontos.
Fontosabb SEO fogalmak
A mérések jelentik az online marketing alapját. A webhelyek forgalma és teljesítménye a Google Search Console segítségével mérhető, valamint itt javíthatók az URL-hibák is.
– A webhelytérkép, a robots.txt, a meta tag-ek, valamint a strukturált adatok segítik az oldalakat a hivatkozások mentén feltérképező keresőrobotok munkáját.
– A keresőbarát URL-ek az optimalizálást segítik.
– A canonical beállítások a hátrányos, duplikált tartalmak kiszűrésére hivatottak.
Az oldallal kapcsolatos élmény nemcsak a felhasználók szempontjából fontos, hanem a rangsorolásban is döntő tényező. A bérelt webáruházak esetében a technikai részletekkel nem kell foglalkozni, csak a tartalomgyártásra, linképítésre kell fókuszálni.