Ami az árak mögött van
Sokféle weboldalkészítési módszer létezik, az egyedi fejlesztésektől a sablonizált megoldásokig. Jelen cikkben a WordPress alapú weboldal árazását mutatjuk meg.
A megrendelőnek többféle költséggel kell számolnia, mint például a domain, a tárhely, a bővítmények és a fizetős szoftverek. Maga a WordPress és jó néhány bővítmény egyszerűbb változata ingyenes.
Ehhez jön a weboldalkészítés költsége, amelyben beárazódik a tudásod, a szakértelmed, a kreativitásod és a képességeid. Tehát kézenfekvő, hogy amikor ajánlatot adsz egy ügyfélnek, válaszd szét az eszközöket és a munkadíjat.
Minden weboldal egyedi, még akkor is, ha előre gyártott elemekből készül. Sokszor előfordul, hogy a helyes beállításokhoz kell a legnagyobb szakértelem.
Általában az alábbiakból áll a weboldal készítése:
– Tárhely alapbeállítása
– WordPress telepítése és beállítása
– Bővítmények telepítése és beállítása
– Főoldal létrehozása
– Aloldalak (Rólunk, Kapcsolat, Elérhetőségek, Blog, Termékek/Szolgáltatások) létrehozása
– Mérések és összekötőoldalak beállítása (Google Search Console, Google Analytics, Facebook Pixel)
– Védelmi beállítások
– Optimalizálási feladatok (gyorsaság, reszponzivitás)
– Nyilatkozatok, ÁSZF, GDPR
– Levelezési beállítások
Ezeken kívül még rengeteg más funkcióra is szükség lehet, de ezek felsorolása meghaladja ennek a cikknek a kereteit. Még egy nagyon egyszerű weboldalnál is 50 és 500 ezer között váltakozhat az ár. Ha a megbízó előre tudja, hogy mire van szüksége, akkor az árazás és az elkészítés is egyszerűbb. Ezért nagyon fontos, hogy felmérd az ügyfél igényeit, és ennek megfelelően javasolj megoldásokat.
Mindezeket megtanulhatod a WPKurzus tanfolyamain, bekerülhetsz egy igazi fejlesztői közösségbe.
A weboldal árát befolyásoló tényezők
A hozzáértés, szakértelem, önértékelés és persze a konkurencia is befolyásolja az árakat. De nem csak az a fontos, hogy mennyibe kerül egy weboldal, hanem az is, hogy milyen az ár/érték arány, mit hoz az ügyfélnek. Ezt néhány munkánál nehéz meghatározni, de vannak olyan részfeladatok, amelyeknél mérni lehet a munkád hozadékát, például a konverziós ráta emelkedésénél, a látogatottság növekedésénél.
Az árazást befolyásolhatja a vállalkozás forgalma, akinek a weboldalt készíted.
Néhány konkrétum az árazásról
Akár projektalapon, akár óradíjban határozod meg az áraidat, a vállalkozásod hosszú távú működéséhez el kell érned az 5.000-10.000 forintos órabért. Ha tartósan ez alatt dolgozol, gyorsan ki fogsz égni a robotolástól.