Mindemellett természetesen megfelelő eszközökre is szükség van az adatgyűjtéshez. Az AET CHIPtuningnál mindez adott, így nem kell egyetlen ügyfeleknek sem attól tartania, hogy valós lesz-e a teljesítménynövekedés vagy sem, mindemellett pedig korrekt chiptuning árakkal várják őket.
Milyen eszközök kellenek?
Régebben egyáltalán nem volt könnyű dolga annak, aki professzionális módon akart chiptuninggal foglalkozni. Nem voltak olyan könnyen elérhetők azok az eszközök, amelyekkel manapság precíz méréseket lehet végezni.
Ezt a leghatékonyabban teljesítménymérő fékpaddal lehet elvégezni. A sokak által használt utcai teljesítménymérők és gyorsulásmérők kapcsán mindig az a gond, hogy a mérések nem reprodukálhatók, és ebből fakadóan nem lesznek elég pontosak. Ahhoz, hogy pontos fejlesztéseket lehessen végezni a motoroptimalizáció kapcsán, mindenképpen kellenek a reprodukálható mérések.
Ami nélkülözhetetlen még, az egy tesztalany. Ez lehet akár az ember saját autója is, azon is lehet próbálkozni a megfelelő eszközpark és tudás birtokában.
Az emulátor szerepe
Az emulátor a motorvezérlő ECU-ban található epromnak tárolja a vezérlőprogramját, méghozzá számítógépen. Így nem kell az epromot mindig kivenni, kiolvasni eprom programozóban, UV lámpával törölni, várni, majd felprogramozni és visszahelyezni az ECU-ba. Ehelyett a rákötött számítógépen lehet futtatni az autó szoftverét.
Az emulátor segítségével temérdek időt és energiát lehet megtakarítani a beállításoknál. Ráadásul élőben lehet programozni az autót, így azon nyomban mérni lehet a változtatást a kocsira kötött műszerek segítségével. A változtatásokat élőben, számítógépen lehet végezni.
A profi munkához teljesítménymérő padra van szükség
A valódi munka a fékpad használatával indulhat. Az emulátor hivatott segíteni a szoftver oldali megértést, míg a teljesítménymérő pad arra jó, hogy lemérjük az autó reakcióját a módosításra.
Fékpad nélkül chiptuningot végezni nem lehet, legalábbis professzionális szinten biztosan nem. Ha valaki jó munkát akar végezni ebben a szakmában, akkor nem lehet elkerülni a teljesítménymérő fékpad beszerzését és használatát.
A mai modern fékpadokon a hajthatatlan kerekeket is meg lehet hajtani, kétkerék meghajtású autók esetében is! Ez fontos, ugyanis az új autók már vészüzemre váltanak át, ha nem egyszerre forog mind a négy kerék. Márpedig így nem lehet lemérni a kocsi teljesítményét. Egy modern fékpaddal ezt a problémát ki lehet küszöbölni, és éppen olyan körülmények varázsolhatók, mintha a jármű a közúton közlekedne. Ugyanakkor nem kell számolni az időjárás változásaival, és forgalommentes útszakasz keresgélésére sem kell időt pazarolni.