Mi kell a szakszerű chiptuninghoz?

Ahhoz, hogy valaki chiptuninggal foglalkozzon, nem elegendő az autók szeretete, az elhivatottság és a műszaki beállítottság. Fontos a precizitásra való törekvés, az, hogy az embert érdekeljék a számokon alapuló bizonyítékok.
Nyikes Zoltán 2022. október 8., szombat 16:05
Ahhoz, hogy valaki chiptuninggal foglalkozzon, nem elegendő az autók szeretete, az elhivatottság és a műszaki beállítottság. Fontos a precizitásra való törekvés, az, hogy az embert érdekeljék a számokon alapuló bizonyítékok.
Szerző: Nyikes Zoltán 2022. október 8., szombat 16:05

Mindemellett természetesen megfelelő eszközökre is szükség van az adatgyűjtéshez. Az AET CHIPtuningnál mindez adott, így nem kell egyetlen ügyfeleknek sem attól tartania, hogy valós lesz-e a teljesítménynövekedés vagy sem, mindemellett pedig korrekt chiptuning árakkal várják őket.

Milyen eszközök kellenek?

Régebben egyáltalán nem volt könnyű dolga annak, aki professzionális módon akart chiptuninggal foglalkozni. Nem voltak olyan könnyen elérhetők azok az eszközök, amelyekkel manapság precíz méréseket lehet végezni.

Ezt a leghatékonyabban teljesítménymérő fékpaddal lehet elvégezni. A sokak által használt utcai teljesítménymérők és gyorsulásmérők kapcsán mindig az a gond, hogy a mérések nem reprodukálhatók, és ebből fakadóan nem lesznek elég pontosak. Ahhoz, hogy pontos fejlesztéseket lehessen végezni a motoroptimalizáció kapcsán, mindenképpen kellenek a reprodukálható mérések.

Ami nélkülözhetetlen még, az egy tesztalany. Ez lehet akár az ember saját autója is, azon is lehet próbálkozni a megfelelő eszközpark és tudás birtokában.

Az emulátor szerepe

Az emulátor a motorvezérlő ECU-ban található epromnak tárolja a vezérlőprogramját, méghozzá számítógépen. Így nem kell az epromot mindig kivenni, kiolvasni eprom programozóban, UV lámpával törölni, várni, majd felprogramozni és visszahelyezni az ECU-ba. Ehelyett a rákötött számítógépen lehet futtatni az autó szoftverét.

Az emulátor segítségével temérdek időt és energiát lehet megtakarítani a beállításoknál. Ráadásul élőben lehet programozni az autót, így azon nyomban mérni lehet a változtatást a kocsira kötött műszerek segítségével. A változtatásokat élőben, számítógépen lehet végezni.

A profi munkához teljesítménymérő padra van szükség

A valódi munka a fékpad használatával indulhat. Az emulátor hivatott segíteni a szoftver oldali megértést, míg a teljesítménymérő pad arra jó, hogy lemérjük az autó reakcióját a módosításra.

Fékpad nélkül chiptuningot végezni nem lehet, legalábbis professzionális szinten biztosan nem. Ha valaki jó munkát akar végezni ebben a szakmában, akkor nem lehet elkerülni a teljesítménymérő fékpad beszerzését és használatát.

A mai modern fékpadokon a hajthatatlan kerekeket is meg lehet hajtani, kétkerék meghajtású autók esetében is! Ez fontos, ugyanis az új autók már vészüzemre váltanak át, ha nem egyszerre forog mind a négy kerék. Márpedig így nem lehet lemérni a kocsi teljesítményét. Egy modern fékpaddal ezt a problémát ki lehet küszöbölni, és éppen olyan körülmények varázsolhatók, mintha a jármű a közúton közlekedne. Ugyanakkor nem kell számolni az időjárás változásaival, és forgalommentes útszakasz keresgélésére sem kell időt pazarolni.

Címkék: #PR
Neked ajánljuk
Átigazolások
DAC
Edzőváltás jöhet
A szombati, Nagymihály elleni vesztes találkozó volt Xisco Munoz vezetőedző számára az utolsó meccs a DAC kispadján. A klub házon belüli szakember alkalmazásával oldhatja meg a pótlását. (NSO)
Ferencváros
A Napolin múlhat Varga Barnabás átigazolása
Nem Varga, hanem Giovanni Simeone a Torino legfőbb kiszemeltje, ám sokallják a Napoli által kért 15 millió eurót, így akár mégis a magyar játékos felé fordulhatnak. Egyelőre hivatalosan nem keresték az FTC-t. (Tuttosport)
Diósgyőr
Szabadlistára tettek egy légióst
A továbbiakban nem számít Mohammed Rharsalla játékára a DVTK, aki szabadlistára került és megfelelő ajánlat esetén távozhat a klubtól - jelentette be az NB I-es csapat hivatalos oldala.
Tovább az összes átigazoláshoz