Sportolói karrierépítés szempontjából már nemcsak a pályán, hanem az online térben is érdemes minél jobban teljesíteni. Milyen szereppel bír, ha a focipályán nyújtott teljesítmény mellett az interneten is kimagasló számokat produkál egy sportoló? Az alábbiakban pontosan ezt a témát járjuk körül!
Az imázs fenntartásához nélkülözhetetlen a marketing
Amíg az 1990-es években leginkább a sportújságok hasábjairól tájékozódhattunk a kedvenc focistáink teljesítményével és életével kapcsolatban, ma már a közösségi médiában első kézből kaphatunk információkat tőlük. Napjainkban szinte minden focista rendelkezik Instagram, Facebook és TikTok profillal is, melyeken akár több millió követőt is szerezhetnek, ha ügyesen csinálják.
A 21. század talán két legnagyobb focistája, Cristiano Ronaldo és Lionel Messi is alaposan kihasználja a közösségi média nyújtotta lehetőségeket – a portugál sztár 640 milliós, az argentin klasszis pedig 504 milliós követőbázissal rendelkezik az Instagramon. Ez azonban profin elkészített képek és videók nélkül aligha jöhetett volna össze.
Keresőoptimalizálással megelőzhetők a mások által gyártott tartalmak
A sportolók kontrollálhatják, hogy a nevükre milyen találatokat dobjon fel a Google és a többi keresőmotor. Egy SEO ügynökség közreműködésével a saját honlapjuk kerülhet az első helyre, nem pedig egy bulvárlap által készített cikk vagy videó. Így nagyobb forgalmat generálhatnak az online térben, a weboldaluk magasabb látogatottsága pedig a potenciális szponzorok szemében is csábítóbb lesz.
SEO szövegírás segítségével számos különböző kulcsszóra megkaparintható az első hely a Google nem fizetett, organikus találati listájában. Ilyen lehet az “XY 10 legjobb gólja” vagy az “XY 5 legnagyszerűbb teljesítménye” kifejezés is. Keresőoptimalizált szövegírással a YouTube videók is előnyösebb helyezésre tehetnek szert, így a focisták saját csatornái is remekül támogathatók.
TIPP: A blog készítés SEO elvek mentén kell, hogy történjen, hiszen a keresőoptimalizált tartalmakat szigorú szabályok mentén szükséges elkészíteni. Ezeknek az elveknek célszerű mihamarabb utánajárni, vagy SEO-ban jártas csapatra bízni a feladatot a biztos siker érdekében.
A tudatos online marketing még több bevételt hoz a konyhára
Minél több követővel és látogatóval rendelkezik egy focista, annál kedvezőbb szponzori megkeresésekre számíthat. Közel sem mindegy tehát, hogy valakinek csak néhány ezres vagy éppen többmilliós rajongótábor áll a háta mögött. Sőt, gyakran már a klubok is számításba veszik az átigazolások során, hogy a kiszemelt játékos mennyire “eladható” a médiában.
A követők pozitív visszajelzései szintén nagyot lendíthetnek a focisták teljesítményén. Ha egy sportoló rengeteg pozitív kommentet és lájkot kap, akkor még jobban odateheti magát az edzéseken, ami végül több trófeát is jelenthet a vitrinben. Ehhez pedig egyáltalán nem muszáj, hogy a sportoló saját maga kezelje a weboldalát vagy a közösségi média profiljait, hiszen a profik világában már ezeket a feladatokat is szakemberek végzik.
Természetesen a sportolók sikeressége elsősorban még mindig a pályán nyújtott teljesítményen múlik, viszont a közösségi médiában elért eredmények is napról napról nagyobb teret hódítanak. Az online marketingesek már legalább olyan fontosak egy focista életében, mint az átigazolások lebonyolításáért felelős ügynökök. Érdemes tehát minél hamarabb hozzálátni a közösségi média-birodalom felépítéséhez!