A Buy Now, Pay Later (BNPL) működése
A Buy Now, Pay Later – azaz a Vásárolj most, és fizess később – módszer lehetőséget ad a vásárlóknak arra, hogy egy termékhez vagy szolgáltatáshoz rögtön hozzájussanak, fizetni érte viszont később tudjanak. Az adott összeget akár részletekben, de akár egy összegben is ki tudják egyenlíteni.
A webáruház készítés során a Webáruház készítés árak csapata is felhívja a megbízói figyelmét erre a lehetőségre, amivel a leendő honlaptulajdonosok kedvező ajánlatot adhatnak a potenciális vásárlóik számára. Az ilyen típusú szolgáltatásokat a vásárlók egy rövid regisztráció után lesznek képesek igénybe venni. Történhet ez akár sportszereket árusító webáruházban is, hiszen alig akad olyan sportág, ami ne igényelne különféle kellékeket.
A módszer nagy rugalmasságot kínál a vásárlók számára
A Buy Now, Pay Later kiváló megoldás lehet rövid távú likviditási problémák áthidalására. Viszont a használata nem teljesen kockázatmentes, az ügyfeleknek mindenképpen alaposan ki kell értékelni a saját pénzügyi helyzetüket, azt, hogy az adott összeget biztosan ki tudják majd fizetni az eladónak.
Olyan, mint egy hitelkonstrukció, hiszen a termék azonnal a vásárló tulajdonába kerül, viszont fizetni csak később kell. A BNPL nem minősül hitelnek, mivel rövid távon alkalmazzák. A BNPL szolgáltatók azok, akik átvállalják a kereskedőktől a rizikót, ők lesznek azok, akik beszedik a termék ellenértékét a vásárlótól bizonyos idő elteltével.
Milyen előnyei vanak a szolgáltatásnak?
Lássuk:
- Egyszerűen és gyorsan igénybevehető online keretek között – ezzel rengeteg időt lehet megtakarítani, és kényelmes körülmények között lehet vásárolni.
- Jellemzően kamatmentes és a fizetés során nem kell extra költséggel számolni.
- Nem kell aggódni az elhúzódó hitelminősítés miatt, lévén, hogy ez nem minősül hitelszolgáltatásnak.
- A vásárló azonnal hozzá tud jutni a kiválasztott termékhez, még abban az esetben is, ha nem rendelkezik az adott időpontban kellő önerővel.
- A vásárlók javítani tudják a likviditásukat.
Kereskedőként is van előnye, mert csökkenti annak előfordulási arányát, hogy a vásárlók nem fizetnek. A beszedéssel kapcsolatos adminisztrációs terheket a BNPL szolgáltató veszi át, így ezáltal a kereskedőnek nem kell ezekkel foglalkoznia. Emellett növelni tudja a kosárértéket, a vásárlók mintegy 40%-kal többet költenek a BNPL fizetési opciót választva, ráadásul csökken a kosár elhagyási aránya is. Emellett pedig még magasabb vásárlói élményt is nyújt.
A BPNL-nek, mint minden szolgáltatásnak, akad hátránya is. Ilyen hátrány, ha a vásárló nem kellő körültekintéssel méri fel az anyagi korlátait, és nem tudja időre teljesíteni a termék árának kiegyenlítését.
A jövőben előreláthatóan egyre népszerűbb lesz a BNPL szolgáltatás, azon előnyei miatt, amelyek egyszerűsítik a webshopokból történő vásárlásokat. Webshop tulajdonosként érdemes mérlegelni az alkalmazását.