A kreatív empátia haszna
Egyrészt egy marketingpszichológiai megközelítés, másrészt technológiai, mely által megláthatjuk, hogy a fogyasztóknak mire lenne leginkább szüksége, ugyanakkor felismerhetjük azt is, hogyan adható meg mindez számukra.
Természetes, hogy ma már sokkal fogyasztóközpontúbbá vált a marketing. A valódi siker mögött az áll, hogy fontosabbak számunkra az érdeklődők, és nem egyedül az eladás a központi kérdés.
Honnan kaphatunk segítséget? Például egy vérprofi online marketing ügynökség révén. A 7Blog kiváló marketing pszichológiai módszereket alkalmaz, így a cég szolgáltatása remek választás, hiszen évtizedes üzletfejlesztési tapasztalattal rendelkező senior szakértői gárda biztosít szakmai hátteret.
A kreatív empátiánál nem a vágyak generálása áll a középpontban, hanem, hogy észrevegyük az adatok segítségével azt, ami még szükséges lenne a kellemesebb user journey megteremtéséhez.
Az adatok kreatív értelmezése nyitottságot követel!
Olyan kérdésekre is választ kaphatunk, melyeket fel sem tettünk. A nem közvetlenül a funnelből kinyerhető adatok is fontosak lehetnek, hiszen nagyon sokat segíthetnek az optimalizálás során.
Például a technológiai változások, a fogyasztói szokásokat felmérő kutatások. Hasonlókkal találkozhatunk a Facebook IQ-ban. A kreatív empátia mindezeket felhasználva jelent segítséget egy zökkenőmentesebb funnel kialakításában.
Az átgondolt, empatikus cselekvések révén pénzt spórolhatunk. Olykor a legapróbb, és jelentéktelen funkciók is képesek változást előidézni a konverziókban. Pozitívat, negatívat egyaránt.
Érdemes definiálni a user journey előre látható nehézségeit. Amennyiben létezik olyan módszer, technika, vagy eszköz, amellyel ezek kizárhatók, miért ne élnénk vele?
A legokosabb út, ha a legoptimálisabb megoldást keressük, majd alkalmazzuk is!
Mi szükséges a kreatív empátia alkalmazásához?
A fogyasztói szokások naprakész ismerete elengedhetetlen, ugyanakkor ismerni kell az elérhető technológiákat is.
Természetesen szükségünk lesz egy nagy adag empátiára, és fejlett érzelmi intelligenciára. Valamint képessé kell válnunk a funkciók és eszközök kreatív módon történő alkalmazására.
Ezáltal jelentős mennyiségű pénzt és energiát spórolhatunk, de nem utolsó szempont, hogy a leendő felhasználóinknak egy jobb élményt, egy gördülékenyebb user journey-t alakíthatunk ki.
A kulcs tehát abban rejlik, hogy felismerjük mire van igazán szükségük a kellemesebb élményhez, és ne egyedül az motiváljon, hogy mindenáron eladjunk.
Tegyük fel magunknak a kérdést! Valóban érdekelnek a felhasználók? Szeretnék zökkenőmentesebb felhasználói utat ajándékozni nekik?