Egyszerű online kárbejelentés
Ha van okostelefonunk, akkor néhány kattintással, pár személyes adat megadásával már jelenthetjük is a kárt a biztosító felé. A lakásbiztosítás kapcsán szükség lesz a szerződés számára, emellett a nevünkre, címünkre és telefonszámunkra is. Továbbá a káresemény helyét, idejét és rövid leírását kell megadnunk, valamint egy általunk becsült összeget. Mindezek mellett még jelölnünk kell, hogy történt-e valamilyen hatóság általi intézkedés.
Tartsuk be a határidőket a lakáskárrendezés során!
Az ügyintézés alapvetően tud nagyon gyors lenni, ha mi is úgy állunk hozzá, hogy legyen gyors.
Amikor bekövetkezett a kár (vagy a tudomásunkra jutott), onnantól maximum 2 munkanapon belül be kell jelenteni. Ekkor kárenyhítést természetesen végezhetünk, ha valóban szükséges. De a biztosítók kérhetik azt is, hogy amennyire csak lehet, hagyjuk érintetlenül a helyszínt.
Rablás, lopás, rongálás vagy tűz- és robbanáskár esetén szükségünk lesz a hatóságok által kiállított dokumentumokra is.
Milyen csatornán kívánunk kommunikálni?
Döntsük el, hogy milyen kommunikációs csatornát preferálunk, és ennek megfelelően adjuk meg az elérhetőségünket a biztosító számára. Azért érdemes ezt végiggondolni, mert ide érkezik majd az értesítés, ha esetleg valamit még pótolnunk kell.
A fotókat is fel tudjuk tölteni az online felületre
A káreseményről éles fotókat kell készítenünk, melyeken látszódnia kell mindennek, ami hatással lehet a kárrendezésre. Olyan képeket is kell készíteni, melyen a környezet is jól látható. A tükröződő felületekre külön figyeljünk. Ha tehetjük, akkor inkább kapcsoljuk ki a vakut és úgy fotózzunk.
A kár forrásáról vagy okáról készült fotókat is tölthetünk fel bátran.
Sérült elektronikus berendezésnél az eszköz azonosítójáról is készítsünk fényképet. Ezt megtalálhatjuk a termék hátoldalán vagy az alján egy matrica formájában.
Online nyomon követés
Az elsődleges kommunikációs csatornánkra folyamatosan küldeni fogja a biztosító az aktuális státusszal kapcsolatos információkat. Egyúttal itt fogják a hiánypótlásokra való felhívást is elküldeni a számunkra.
Az online lakáskárrendezési folyamat vége
A folyamat vége jellemzően az szokott lenni, hogy egy bizonyos kártérítési összeget ajánl fel számunkra a biztosító. Ekkor eldönthetjük, hogy elfogadjuk-e vagy visszautasítjuk. Ez utóbbi esetben a helyreállítást követően kapott számlát is fel kell töltenünk az online felületre. És még akár helyszíni szemlét is elrendelhetnek.
Elmondható, hogy egy nagyon gyors, rugalmas és kényelmes ügyintézést kapunk.