Az efféle hibák miatt sokan teljesen elpártolnak az adott cégtől, és bizony másokat is lebeszélnek róla, hogy hozzájuk forduljanak. Éppen ezért fontos a vevői elégedettség folyamatos fejlesztése, ami nemcsak a hűséget erősíti, de a cég pozitív hírnevét is növeli.
Nézzünk meg x tippet, melyekkel könnyedén növelheted a vásárlók elégedettségét! Mielőtt belevágnánk, elöljáróban annyit, hogy a lentiek megvalósításában sokat segíthet a MiniCRM fejlett CRM rendszerének használata!
1. Fedezd fel és értelmezd a vásárlói útvonalat
Az ügyfelek viselkedésének megértése kulcsfontosságú a jobb élmény kialakítása szempontjából. A webshopoknál a látogatók különféle szakaszokon mennek keresztül – honlapon való böngészés, termékek kosárba helyezése, megrendelés.
De miért hagyják el egyesek a kosarukat vásárlás nélkül? Az okok felderítésére használhatsz különféle eszközöket, például interjúkat tesztfelhasználókkal vagy elemzéseket, amelyek megmutatják az esetleges akadályok helyét. Így könnyebben azonosíthatjuk, hol lehet elakadás a vásárlási folyamatban.
Egy hasznos eszköz lehet például a Hotjar, ami megmutatja, milyen lépésekkel haladnak végig a látogatók a weboldalon, és hol torpannak meg. Ezen információk birtokában jobban megérthetjük az ügyfelek viselkedését.
2. Hallgasd meg a vásárlók véleményét
A visszajelzés kérése az ügyfelektől közvetlen módja annak, hogy tudd, mit gondolnak a termékeidről vagy szolgáltatásaidról. A vásárlóktól kapott közvetlen visszajelzés révén kiderítheted, hol vannak a gyenge pontok.
Az e-mailes felmérések vagy telefonos interjúk segítenek megérteni, mik az igények és a panaszok. És hogy hogyan érdemes motiválni a résztvevőket? Egy kedvezmény vagy ajándék mindig jó ösztönző lehet.
Egy focis kellékeket árusító webshopban például minden vásárlás után kérhetünk termékértékelést, amelyek segítenek a kínálatot a vevők igényei szerint alakítani. Mindig figyeljünk a visszajelzésekre, hiszen ezek mutatják az irányt a fejlődéshez.
3. Reagálj a kapott visszajelzésekre
Sokan hajlamosak figyelmen kívül hagyni a negatív visszajelzéseket vagy panaszokat, pedig ezek is sok értékes információt tartalmaznak. Ha valaki veszi a fáradtságot, hogy leírja az észrevételeit, arra mindenképp reagálj valamit, panasz esetén próbálj olyan megoldást keresni, amivel a vásárló elégedett lesz.
Nem szabad elfelejteni, hogy a válaszok – különösképpen a bocsánatkérések és a megoldások – mennyire meggyőzőek tudnak lenni. Nem kell túldramatizálni a helyzetet, hiszen a legtöbb ügyfél számára fontosabb, hogy a céged hogyan kezeli a problémákat, mint maga a hiba.


